Školní akce
Dne 6.12.2016 se žáci pátých tříd vypravili na předvánoční výlet do Hrádku u Nechanic. Paní průvodkyně nás seznámila s vánočními zvyky a tradicemi. Vysvětlila původ těchto zvyků a jak si užít v klidu adventní čas a přípravu na radostné a klidné Vánoce. Potěšili jsme se nádhernou ručně připravenou výzdobou ve všech prostorách zámku. Na závěr jsme si vyplnili pracovní listy – to, co jsme si zapamatovali o Vánocích.
Mgr. Božena Špilínková, Mgr. Soňa Blažková
Ve dnech 23. - 26. 11 probíhal relaxační pobyt 3. tříd v Ekocentru PALETA v Oucmanicích.
První den v Oucmanicích se seznamujeme s prostředím, ve skupinách jsme plnili úkoly a řešili doplňovačku s tajenkou. Po svačině jsme poznávali kouzla starých časů a řadu nástrojů z minulosti.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2. den v Oucmanicích
Dnešní den byl plný činností. Začal ranním krmením domácích zvířat. Nejmilejší byl oslík Ámos. Potom jsme řezali a štípali dřevo, vyráběli svíčky, povídali si o zvířecích stopách a také jsme si některé odlili. Po obědě jsme stopy pozorovali přímo v přírodě u lesa, na poli i louce. Čas po svačině patřil hrám, soutěžím a podzimnímu vyrábění. Večer jsme ještě společně četli, vymýšleli příběhy zvířat a hráli pantomimu. Protože jsme za celý den unaveni, těšíme se na večerní spánek.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Třetí den jsme opět začali ranním krmením zvířátek. Po snídani jsme se učili rozpoznávat ptáky, kteří se často vyskytují na našem území a také jsme si na ptáčky zahráli. Následovala výroba krmítek, příprava kynutého těsta a pletení vánoček. Ty se odpoledne upekly ve venkovní peci a zítra je ochutnáme, zatím krásně voní. Před večeří jsme si utkali náramky, které si odvezeme na památku domů. Po večeři následovalo vyhodnocení všech činností včetně udělování diplomů a odměn. Teď už si jen dobalíme a po zítřejší závěrečné činnosti a svačině nasedneme do autobusu a budeme se těšit na své blízké.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Třídy 3.A + 3.B
Ve čtvrtek 10.11. a v pátek 11.11. jsme se díky diashow manželů Motani dostali do země, kde jsou běžnou součástí jídelníčku cvrčci, žáby, potkani a štíři, na Vaše štěstí dohlíží nespočet zlatých sošek Buddhy a sloni malují krásné obrazy.
Navštívili jsme opičí město i "tygří" klášter, tajili jsme dech při polibku smrti od kobry královské a při svátku světel. Na závěr nechyběla soutěž a jedinečná možnost prohlédnout si a vzít do ruky notýsek ze sloního trusu, mosaznou obruč žirafích žen nebo nástroj na řízení slona. Ano, objevovali jsme taje Thajska. Co si nenecháme ujít příště? Možná Brazílii.
![]() |
![]() |
![]() |
Od 1. září jsme společně pokročili ke slabikám a nejjednodušším slovům, dokonce jsme oslavili ukončení Živé abecedy a předání Slabikáře. Uvařili jsme si šípkový čaj a zakousli preclík. V matematice si rádi hrajeme na slovní úlohy a řešíme je pomocí činnostního učení – tedy pomocí pecek, fazolí, papírového divadélka, koleček, polystyrénových aplikací, kostek, hub, na řadu přijdou i prsty, máme jich skvělý počet - dohromady 20, a to je přesně číslo, kterým končí početní představy v 1. ročníku.
Aby na naše příklady s číslicemi a znaménky bylo lépe vidět, používáme barevnou podložku, která lépe zrakově vymezí rámec situace, ve které se pohybujeme a učíme se něco řešit.
A co mají děti před sebou? Černá dřevěná tabule už trochu začíná připomínat kdysi slavný animovaný film Zaniklý svět rukavic. Než ji však plně nahradí nesporně kouzelná interaktivní tabule, můžeme připomenout a ocenit některé staré a lety vyzkoušené přednosti dřeva a tmavé černě.
Někdo mne kdysi naučil, že maličkosti rozhodují. Například smazaná tabule, kontrast černé a bílé, ostrost, použití více barev, psaní do mokrého podkladu. Velkorysý prostor na rýsování, o možnosti bezproblémového použití tabulového kružítka nemluvě.
Dnes děti už v 1. r. bez problémů využívají výhod moderní interaktivní tabule, stejně rády však pokreslí křídou dřevěnou tabuli, a soupeří, kdo ji půjde smazat.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Mgr. Ivana Benešová
Krásná podzimní výstavka ozdobila chodbu prvního stupně naší školy. Nejmenší žáci s pomocí rodičů i svých vyučujících projevili nezměrnou nápaditost a zručnost při vytváření modelů z podzimních přírodnin. Řada výrobků se stala inspirací pro podzimní výzdobu v mnoha domácnostech i třídách. Jen neradi se s touto akcí na počátku listopadu loučíme, ale již teď se těšíme na nové nápady v příštím roce. Všechny děti, které se pochlubily svým výrobkem, byly odměněny drobným dárkem a my ještě jednou jim, rodičům i paním učitelkám děkujeme.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Za 1. stupeň Mgr. Dagmar Zálabská
Dne 19.10.2016 se žáci 8.a 9. třídy účastnili programu Rozumíme penězům. Projektový den realizovalo sdružení AISIS. Program byl zaměřen na zvyšování finanční gramotnosti žáků i pedagogů.
Témata:
8.třída – Nákup mimo kamenné prodejny – cílem bylo soustředit se na spotřebitelská práva, dokázat správně využívat právo na odstoupení od smlouvy,...
9.třída – Odpovědnost za vady a reklamace- téma bylo zaměřené na oblast spotřebitelských práv, po jakou dobu může spotřebitel reklamovat, kdy je reklamace oprávněná,...
Celé dopoledne žáci pracovali s lektory, vytvářeli modelové situace, ankety, dotazníky, pracovní listy. Tímto způsobem získali cenné informace do běžného života.
Mgr. Božena Špilínková