V hodinách vlastivědy jsme si začali povídat o pravěku. Všechny zajímalo, jaké tam bylo počasí, kde žili a jak žili. Nejenže jsme si vše pověděli a zjistili, ale také jsme si vyzkoušeli vyrobit pravěké nástroje. Jako první si vyrobili sekeromlat. Všichni byli zapálení do tvorby a velmi se snažili. Když zdárně vytvořili nástroj, tak si udělali pazourek. Každý si ho vytvořil podle svých představ. 

    Na úplný závěr si zkusili vyrobit Věstonickou Venuši. Osobně si myslím, že některé Venuše byly velmi zdařilé. 

    Celkově se aktivita velmi povedla a děti to moc bavilo. 

    Ve 4.B jsme si také vyzkoušeli, jaké to asi je, když tvořili malby na stěnách. Ač by se zdálo, že dostaly děti jednoduchou práci. Opak byl pravdou. Celou jednu vyučovací hodinu výtvarné výchovy se děti snažily, aby právě ta jejich malba byla dokonalá. 

    Pravěk máme za sebou a můžeme se vrhnout na další období naší historie.  

    Pravek 03 Pravek 21 Pravek 27 Pravek 37
    camera Další foto...      

    Mgr. Tereza Kopová

    V březnu před jarními prázdninami proběhl v obou prvních třídách preventivní program „Veselé zoubky“, který připravila společnost dm drogerie markt s.r.o. Děti si v pracovním sešitě vyplnily úkoly, týkající se zásad péče o zoubky. Po shlédnutí pohádky „Jak se dostat Hurvínkovi na zoubek“ dostaly děti ještě preventivní taštičky s produkty péče o zoubky a samolepku do koupelny, která dětem každý den poradí, jak si zoubky správně čistit.

    Vesele zoubky 02 Vesele zoubky 04 Vesele zoubky 06 Vesele zoubky 07
    camera Další foto...      

    Z. Bílková a J. Štoková

    V rámci předmětu Finanční gramotnost se žáci vyzkoušeli praktickou výuku v choltickém obchodu, přesněji porovnávaní cen jednotlivých produktů. Žáci se naučili porovnávat ceny podle jednotkového množství a zjistili, že ne vždy levnější zboží je levnější. Žáci porovnávali nápoje podle ceny za jeden litr, čaje podle ceny za jeden sáček a jiné pochutiny podle ceny za sto gramů. Na konci si sestavili vlastní nákup na vymyšlenou party s cílem co nejvíce ušetřit.

    Ing. Jan Brožek

    Žáci 6. A si vyzkoušeli novou formu výuky, tzv. skupinovou výuku. Od 29. února do 8. března byli žáci rozděleni po čtyřech do pěti skupin. V rámci dějepisu si vybrali název skupiny podle antických městských států a to: Athény, Delfy, Kréta, Sicílie a Syrakusy. V jednotlivých předmětech mohli získávat body, které na konci rozhodovali o hodnotě výsledné známky za aktivitu. Poslední den žáci vyplnili evaluační dotazník, ve kterém hodnotili klady a zápory skupinové práce. Celkově hodnotili tuto činnost kladně a rádi by si to ještě zopakovali.

    Ing Jan Brožek

    Na výtvarnou výchovu před jarními prázdninami jsme si vybrali téma karnevalová maska. A co by to bylo za vyrábění masky bez masek? Děti i paní učitelka a paní asistentka tedy přišly v tento den v převleku. Jaká byla nálada a jak se dětem povedly karnevalové škrabošky, vidíte ve foto příloze.

    A ještě si také všimněte na fotografiích výrobků, na které děti ukazují. Jsou to malé tkané koberečky, které se dětem moc povedly a vyrobily je v hodinách pracovních činností.

    Karneval 1B 03 Karneval 1B 05 Karneval 1B 13 Karneval 1B 18
    camera Další foto...      

    Mgr. Zuzana Bílková

    V hodině prvouky, kde si povídáme o probouzející se přírodě, jsme se vydali do obory, abychom se přesvědčili, zda i tam už příroda ožívá. Co jsme viděli, si můžete prohlédnout na fotografiích.

    Snezenky 01 Snezenky 02 Snezenky 03

    Mgr. Zuzana Bílková

    Školní informační systém

    bakbuton
    Jak na to...
    ZÁPISY ONLINE

    Svátek má

    Praha

    Aktuality